En Havalı Yerden En Soğuk Yere Magazin İşi

Bakec

Member
Dergileri özlüyorum. Garip bir acı, çünkü onlar hala bizimle birlikteler: süpermarketteki kasa sıralarındaki raflardan dışarı bakıyorlar; otel lobilerinde masanın etrafında havalandı; Ayrılmayı kabul etmeyi reddeden eski bir sevgili gibi, abonelik iptal edildikten çok sonra posta kutunuzda görünmek.

Ama aynı zamanda kayboluyorlar. Bu hızlanan erozyon, pandemi, savaş ve fiili erozyon döneminde büyük bir haber olmadı ve yine de bu tür olayları yetkili bir şekilde belgeleyen veya eskiden ölçülü bir düzenlilikle yaptıkları gibi onlardan dikkati dağıtan dergilerin yokluğu şiddetle hissediliyor.

Zaman ilerliyor ya da topallıyor, ama Hayat gitti. Artık Para yok. Daha önce karla köpüren eski kardeş yayınları Entertainment Weekly ve InStyle’ın basılı sürümleri Şubat ayında yayından kalktı. Saveur ve Marie Claire için au revoir oldu; Playboy, Paper ve O. için kefenler (Ben bunu yazarken insanlar The Believer’ın bir seks oyuncağı sitesi tarafından satın alındığını tweetliyor.)



Hugh M. Hefner, Playboy’un editörü ve yayıncısı Cynthia Maddox ile birlikte, 1962’deki dergisinin Şubat sayısının sarışın kapak kızı. Kredi… Getty Images



İki yeni kitap – Vanity Fair’de uzun süredir editörlük yapan Dana Brown’ın “Dilettante” ve yeni bir biyografi Eskiden cosmopolitan.com’dan Amy Odell’in yazdığı Anna Wintour’un eserleri, daha önce insan hevesinin parlayan kovanları olan ölü ya da zombi kitaplarının mezarlıklarıdır. Gurme. Jane. Şımarık. Kıvraklık. Bal. Hipokrat. iç etek. Might, yazar Dave Eggers tarafından kuruldu; Wintour’un Bob Guccione’nin kız arkadaşı altında büyü için çalıştığı Viva; ve Loaded, genç Dana Brown’ın aklını başından alan İngiltere’den bir delikanlı dergisi.




“1994’te çok fazla dergi vardı” diye yazıyor Brown. “Birçok yeni dergi ve pek çok harika dergi. O anın tüm genç yetenekleri, diğer sektörlerden kaçınıyor ve iş dünyasına akın ediyordu. Olmak için en havalı yerdi. ”

Sonra aniden en soğuk. Brown’ın az önce bindiği büyük lüks yolcu gemisinde – 44 numaralı restoranda barback yaparken Graydon Carter tarafından çağrıldığı Vanity Fair – o ve pek çok kişi, o sırada etraflarında oldukları devasa bir buzdağının yalnızca ucunu görebiliyorlardı. vurmak için: internet. Akıllı telefonlar, sahipleri ölene kadar dinlenmeyecek küçük, kendi editörlüğünü yaptığı canavar dergiler ufuktaydı. Bunlar cankurtaran botu gibi görünebilirdi ama torpido botlarıydı.



David Hershkovits ve Kim Hastreiter, 1988’de Paper dergisinin kurucuları. Kredi… Rita Barros/Getty Images



Periyodik olarak, herhangi bir kelime oyunu amaçlanmaz, yayıncılar bir sürü kitap yayınlar uzun zaman önce “slicks” olarak adlandırılan şey için çalışmak hakkında. (Örneğin, William Shawn The New Yorker’dan sessizce uzaklaştıktan sonra, şişman ve öfkeli bir yığın her şeyi anlattı.) Güvenilir bir şekilde geniş inceleme kapsamına rağmen – medya kendini incelemeye bayılıyor – bu tür kitaplar nadiren en çok satanlar listesine ulaşır. André Leon Talley’nin moda sektöründe bariz ırkçılığı ele alan “Şifon Siperleri” (2020), kısa ve parlak bir istisnaydı. Talley Ocak ayında öldü ve Nisan ayının sonundaki anma töreni, dergiciliğin görkemli günlerinden bir başka kartpostaldı, ardından giderek daha çılgın slayt gösterileri ile takip eden Met Gala’dan daha zarif ve tutarlı görünen bir olaydı. Ancak tıklamalar kayganlıkları çiğniyor.




Kısa bir süre önce McNally Jackson kitapçısının bir şubesinin önünden geçerken telefonumdan başımı kaldırdım ve Dan Peres’in “As Needed for Pain, “Ayrıntılar’da geçirdiği zaman hakkında, şehir merkezindeki İncil, 2015’te katlanan metroseksüel parlaklığa dönüştü. Orijinal olarak Talley’in kitabından sadece birkaç ay önce yayınlanan Peres’in hatırası, açık havada 1 dolara raftaydı, muhtemelen bir uyuşturucu ve masraf hikayesi için uygun bir kader- hesap kötüye kullanımı (Peres, İsim Age’in editörü ve yardımcı yayıncısı olarak bir araya geldi.)

Brown, bu çağın gürültülü aşırılıklarını, ardından gelen kesintileri ve en gülünç biçimde, öfkeli bir “vızıltı” kovalamacasının ardından gelen büyük sessizliği belgeliyor. ” ve hatta Talk adında kısa ömürlü, yüksek profilli bir rakip dergi. “Telefonlar çalmayı bıraktı, konuşma durdu” diye yazıyor. “Ofis, sıra sıra sessiz, kulaklıklı, Invisaligned ve Warby Parkered yirmili yaşlarında zıplayan toplar, küçük bölmelere tüküren, klavyelerine vuran yirmili yaşlarla dolup taşıyordu. Modern işyeri distopik, Dickensvari, Gilliamvari bir yetişkin anaokuluna dönüşüyordu.”

Çok hızlı diyaloglar yaşandı. Ancak basılı dergi işinin gerçek heyecanını, cazibesini ve aciliyetini aktaran hit kitabı ya da “Mad Men” gibi televizyon şovunu henüz görmedik, ancak hala varken, tanınmanın ötesine geçti ve bir daha asla olmayacak. asalında olduğu gibi. Odell’in Wintour’u yakalamak için gösterdiği gayretli çabalara ve Gerri Hirshey’nin Helen Gurley Brown’ın kapsamlı biyografisine, “Not Pretty Yeter” ve Grace Mirabella’nın anısına rağmen, hâlâ dergi kraliçelerinin, bu kardeşliğin gücü ve etkisinin kesin hesabını bekliyoruz.



Diana Vreeland, Harper’s Bazaar’ın moda editörü, ofisinde derginin 1963 tarihli bir sayısı için tasarımlar seçiyor. Kredi… Ben Martin/Getty Images



Seventeen dergisi “oldu sadece benim hayalim,” Wintour’un Odell’in kitabında dediği gibi. “Her ay gelmesini bekleyemezdim.” Annem, Seventeen’in büyük okula dönüş sayısını “bir yığın ıvır zıvır” olarak nitelendirdi ve ben yaz kampındayken çöpe attı. Yıllar sonra, bu bilgili ablayı kaybetmenin acısıyla hala aynı sayının bir kopyasını eBay’de buldum.

O bir hurda yığınıydı. Ancak Esquire’ın likör reklamları ve cheesecake fotoğrafları arasında Norman Mailer ve Tom Wolfe’u yayınlaması gibi, Seventeen de umut sandıkları ve Maybelline reklamları arasında Sylvia Plath ve Anne Tyler’ın kısa öykülerini basmak için para ödedi. Plath bir yaz Matmazel için çalıştı ve oradaki deneyimi “The Bell Jar”da kullandı. (Bu zamanın güzel ve özel bir anlatımı için Elizabeth Winder’ın “Pain, Parties, Work” kitabını öneriyorum.) Joan Didion, Vogue için kendi kompakt stil yazı başlıklarını geliştirdi. “Kelimeleri kendi yetersizliğimin aynaları olarak değil, bir sayfada stratejik olarak konuşlandırılacak araçlar, oyuncaklar, silahlar olarak görmenin bir yolunu” öğrendiği yerdi.

Genç okuyucular Seventeen, YM, Sassy ve benzerlerinden boşanmış kahve masalarındaki yasak lütuftan mezun oldular: Cosmo ve Glamour and Self. Yazar Michael Chabon, onlarca yıl sonra verdiği bir röportajda, “Herhangi bir derginin en sevdiğim başlığı” dedi. Şaka yapıyordu. Ancak bu yayınlar birçok genç kadına yardımcı oldu ve şekillendirdi, çizgi romanlar kadar Chabon ve erkek kahramanları “The Amazing Adventures of Kavalier & Clay”de. Instagram aynı değil; Sorumlu bir vekil teyze yok ve bir “hikaye” sadece bitmek bilmeyen bir dizi saçma sapan görüntü kliplerinden oluşuyor.




Her yıl, American Society of Magazine Editors, Alexander Calder’ın bir fil heykelinden esinlenerek modellenmiş, Ellie adında Brütalist görünümlü bir fil olan yakışıklı bir ödül verir. Herhangi bir yazar, şöminenin üzerinde bulundurmaktan gurur duyardı. (Kesinlikle, bir yay gibi şaşırtıcı bir şekilde şekillendirilmiş çevrimiçi çalışma için Webby’den daha prezentabl.) Filin kökenini araştırırken, Kuzey Amerika yürüyen merdiven ve asansör endüstrisindeki şirketleri onurlandıran Ellies adlı başka bir ödülle karşılaştım.

Bu, internetin birkaç saniye içinde güvenilir bir şekilde sunabileceği türden bir olgudur, ancak yine de bu tür şeyleri keşfetme sevinci tamamen kaybolmuştur.

Çağdaş Amerikan edebiyatı tarihi, dergileriyle iç içedir. Gelecek, rüzgarda sallanan bir sürü gevşek iplik gibi hissedebilir.
 
Üst