Anna Wintour Gerçekten Bir Tiran mı, yoksa Tamamen Başka Bir Şey mi?

Bakec

Member
ANNA: Biyografi, Amy Odell


Vogue editörü Anna Wintour’un yarı yetkili bir biyografisi olan “Anna”nın ilk sayfalarında kahramanı ağlıyor. 9 Kasım 2016, eski dostu Donald J. Trump’ın başkanlığa seçilmesinin sabahı ve Wintour aceleyle düzenlenmiş bir tüm personel toplantısında konuşuyor. Onu Hillary Clinton’a verdiği destekte çok ileri gitmekle suçlayan bir Women’s Wear Daily makalesine karşı eleştirirken, çatlar. İkonik bob ve güneş gözlüklerinde yaşayan ruha bu tür bir bakış, kitabın vaat ettiği şey. Kapakta, Wintour zırhının arkasından sırıtıyor, sanki okuyucuya perdeyi delmesi için meydan okuyormuş gibi kollarını meydan okurcasına kavuşturdu. Yazar, Amy Odell, cesurca çabalıyor.

Kitap 250’den fazla röportajın ve kapsamlı arşiv araştırmasının ürünüdür: Wintour’un babası Fleet Street editörü Charles Wintour’un mektuplarına; Anna, Wintour’un 70’lerin sonlarında temizlemeye çalıştığı, Penthouse’a ait, bayanlar için bir cilt dergisi olan belirsiz Viva’dakiler de dahil olmak üzere, uzun kariyeri boyunca bir araya getirdiği hemen hemen her moda yayılımına dahil oldu. Odell, genç bir Richard Branson tarafından yayınlanan ve Wintour’un yanlışlıkla “Anna Winter” olarak tanımladığı bir moda dergisinin 1969 sayısından, günün “Swinging London” stillerini modelliyor: mini elbise, pantolon takım elbise ve orta kısmı açığa çıkaran bir üçgen üst. Yaklaşık 80 sayfa dipnot var ve biyografiyi yaklaşık 450 sayfaya getiriyor – bir anlamda uzun, ama aynı zamanda Vogue’un şimdiye kadarki en büyük Eylül sayısının yaklaşık yarısı boyutunda.

Odell’in kapsamlı raporlaması çok sayıda hoş ayrıntıyı ortaya çıkarıyor: Wintour’un New York dergisinde 9,000 dolarlık keçi postu sandığı yayınlayarak patronunu skandalladığı zaman, burada da paralarını çöpe atmasıyla tanındı; Andy Warhol’un onu “korkunç bir şifoniyer” olarak gördüğünü; Vogue ofislerinde köşeleri dönerken sık sık insanlara çarptığını çünkü “İngiliz olduğu için diğer şeridi kullandığını”; Bill Gates ile öğle yemeğine çıktıktan sonra bir meslektaşına “onun ne kadar çekici olduğunu düşündüğünü” söylediğini; “Daha önce fotoğraf departmanından bir bebeğin boynundaki yağları rötuşlamasını istemişti.”



“Anna”, doğal olarak tamamlayıcı hedeflere sahip bir biyografidir, bu nedenle bu ayrıntılar, bazen, pekala, yayılan geniş bir çalışmaya dağılmıştır. Ve moda, soylu ve Avrupalıyı tercih ettiğinden, isimler bir Pynchon romanından fırlamış gibi dökülüyor: Francine du Plessix Gray, Lisa Love, Rochelle Udell, Min Hogg, Carlyne Cerf de Dudzeele, Peggy Northrop ve Elisabeth von Thurn und Taxis. The Crying of Lot 49’da gerçekten öne çıkan kişilerden geliyor.




Ancak Odell, Wintour’u tarihin akışına yerleştirmek için – arka planı ve Manolo Blahnik ayakkabılarının altındaki zemini doldurmak için – nadiren yeterli irtifaya ulaşır. Bizim öznemiz bunu yapıyor ve bizim öznemiz bunu yapıyor, ama bazen ona odaklanmanın biraz olsun gevşemesini diledim, çünkü Odell’in moda dergilerinin nasıl çalıştığına (veya ) ilişkin görüşleri, geldiklerinde büyüleyici. . (Örneğin, bazen editörler, kendilerini mutlu etmek için özel bir reklamcıya yayılan bir modada kullanılan makyajı kasıtlı olarak yanlış ilişkilendirirler.) Wintour’un ünlü dergicilik zirvelerine yükselişindeki her adımı – ve yanlış adımı – bilerek çekip gideceksiniz, ancak vakanın işleyen bir teorisi olmadan, hepsini bir araya getirip hatırlayacak kavramsal bir çerçeve yok.

Wintour’un – Harper’s Bazaar’da bir moda editörü ve Savvy adlı çoğunlukla unutulmuş bir dergi olarak – kariyerinin ilk aşamalarına ilişkin haberlerin çarpıcı bir unsuru, daha gençken ondan şüphelenenlerin ve hatta onu işten çıkaranların daha sonra nasıl karıştırdıklarıdır. inkar etmek. Ve bazen, gücünün derin çekimi Odell’in çabalarını çarpıtıyor gibi görünüyor. Wintour adına rekorlara giren çılgın niteliklerin altını çizerken buldum kendimi. Eski yaratıcı yönetmeni Grace Coddington, Wintour’un kıyafet seçmesine yardım eden son Vogue editörü André Leon Talley’in “onu iç çamaşırıyla gören tek kişi” olduğu konusunda espri yaptığını yalanlıyor. (Açıkçası bir şaka; Odell oldukça etkileyici bir flört öyküsü ortaya çıkarıyor.) Eski bir asistan, işinin o kadar yorucu olduğunu söylüyor ki, Wintour öğle yemeğindeyken sık sık yere yüzüstü uzanıyor ama ekliyor, “Bin kat daha kötü olmalı. Anna için”; bir diğeri, “kahvesi gecikirse de rahatsız olacağını” itiraf ediyor. Ve bir başka eski meslektaşım, Wintour’un mizah anlayışı olmadığı iddiasını çürütüyor: “Bunun doğru olmadığını biliyorum. Gülüyor ve her şey. ” Wintour’un peyzaj mimarı, Long Island’daki yerleşkesindeki bahçelerin bir dizi Times fotoğrafının, aslında o pislik seviyesinin aslında sürekli bakım gerektirdiği halde, onu çok darmadağınık gösterdiğini söylüyor. TAMAM! Her neyse! Bu insanların yüzlerine neredeyse soğuk su sıçratmak istiyorsunuz .

Moda insanları elbette farklıdır; Hepsinin bir düzeyde, güçlerinin hem keyfi hem de geçici olduğunu bilmeleri gerekir – Wintour değilseniz – bu nedenle hem sadakat hem de zulüm, düzeni korumak için ticaretin gerekli araçları haline gelir. Bu bakımdan şövalye veya samuray gibiler. Ancak Odell, Wintour hakkında kararını vermiş gibi görünmüyor: Bu zorlu endüstrinin soğuk bir aygıtı mı yoksa cinsiyetçi çifte standartlara tabi olan titiz, azimli ve vizyon sahibi bir patron mu? Metin ikinci yoruma meyleder, ancak birincisi için temel sağlayan anekdotlar içerir ve bu güçler birlikte ortaya koydukları kadar belirsizdir.

Ortaya çıkan portre can sıkıcı bir şekilde kuantum: bir an fantastik dedikodu parçalarıyla dolu, diğerlerinde ise çarpıcı biçimde yaltakçı. Wintour’un gerçekten bir tiran mı yoksa başka bir şey mi olduğu tamamen kime sorduğunuza bağlı gibi görünüyor – ve Odell birçok kişiye sordu. Muhtemelen aynı şeyi birçok editör için de söyleyebilirsiniz. Hatta insanları da.




ANNA: Biyografi, , Amy Odell. 447 s. | Galeri Kitaplar | 29,99 $.


Willy Staley, The Times Magazine için bir hikaye editörüdür.
 
Üst